Thursday, November 1, 2007

Eid Mubarak

14 Oktober 2007 bersamaan 1 Syawal 1428 Hijrah

Sejarah hidup di hari raya aku berubah pada hari tuh. Kenapa?
Mungkin sebab:
  1. Aku raya kat Sydney, NSW Australia
  2. Of course ler tanpa papa n mama di sisi
  3. Ermmm... ada lagi ke??

Tapi serius aku cerita kat dak2 nih... raya kat sini lagi meriah and best (except that i can't be with my parent of course huhu) compare kat Msia. FYI kat msia, aku punye schedule raya sama jer iaitu:
  1. Bgn pagi
  2. Lek2, lepak2, mandi, pg Solat Raya
  3. Abis Solat blk umah, lepak kejap dlm tempoh kurang lebih 1 jam
  4. Follow rombongan pakcik2 (aku duk Felda) ke rumah demi rumah dalam kawasan blok aku tinggal (bp buah rumah je pun... mmmmm 20 kot haha)
  5. Blm sempat abis, dlm erti kata aku dh kenyang bangat.. aku blk umah.. lepak tgk TV
  6. Lepak2 smpi aku rasa nk jalan, aku g umh membe aku yg sorang nih, lepak lagi
  7. Dia lak dtg umh aku lepak2 lak hahhaa
  8. Kadang2/slalu gak kot, aku g Felda sebelah, jmp classmate ms sek men dulu
  9. Pastu g umh awek skolmate, yg merupakan kawan kepada kawan aku tuh
  10. Pastu.. tamat sudah first day raya..
  11. Kalau bertuah, membe2 lain x blk kg (aku x bnyk membe rapat kat Felda aku pasal aku mmg jarang tinggal sana ahaha), aku g ler jalan2 lepak umh derang
Itu la rutin Syawal kat Msia.. Tp kat sini.... 1st day tu cam biasa jer.. simplified as below

  1. Solat Raya (aku skip bab bgn tdo, mandi ape sume huhu)
  2. Blk umh layan Rush Hour 3, membe2 aku tdo pasal stay up mlm tuh
  3. Abis citer, gerak ke Msia Hall pasal ada open house ler tajaan MSD dan jugak pasal aku kena jaga gerai kueh huhu
  4. Abis majlis, g open house kat umh Presiden MyPSA (ala persatuan postgrad ler), abis 1st day
  5. Sok tuh, g open house... 4 buah umah kot..
  6. Lusa open house
  7. Tulat open house
  8. Kemudian, setiap weekend akan ada open house kat umh postgrad kat sinih smpi ler waktu aku tulis nih.... dh 20 Syawal.. weekend ni ada lagi open house
  9. Abis kot.. mane aku tau hahahha
Pasal aku bnyk sgt makan, penyakit lama aku yg mmg selalu jd teman aku telah di amplify kan scalar kesakitannya hahah.. padan muka aku... Pantang lagi... pantang tgk makanan.. adoiiiii
Ari ni lak aku kena diarrhea pasal makan sausage half cooked smlm.... unbearable punye sakit.. aku tdo... secara langsungnye aku skip kelas revision before final nih.. wakilkan membe jer huhu.. ingt nk wat keje... adoiiiiii

Mlm ni.. yg lebih tepat lagi... skrg nih.. aku tgh wat assg utk submit mcm yg aku citer utk past entry.... dah2.. focus2!!!

SELAMAT ARI RAYA EID KEPADA SUMER

No comments: