Sunday, November 18, 2007

Aku & Susu

waktu:+|- 915am
watak utama: Aku, 2 x 2L Susu perisa coklat
watak sipi2: Ali (bkn nama sebenar), Abu (bkn nama sebenar), Cereal Milo, Susu segar 3L
lokasi kejadian: Sekitar dapur

Kisahnya:

Arghhh... ngantoknya.. even dh lena kejap td. Pasal bau hangit kat dapor, aku terjaga. Abu.... Abu.. minggu ni aje brp kali ko kasik bau hangit pagi2 daaaaaa.. mkn aaah.. perut x lapo... tp nk mkn gak hmm..

Aku ke dapor. Tgk pinggan mangkuk kat sblh sinki. "Isk, dh full. Transfer aaah jap kat tmpt letak pinggan mangkuk yg dh kering". Hmm.. time to sarap!!. Amik mangkuk saiz kecil, sudu. Bukak peti, tgk susu segar 3L yg skit lg nk abis. Pandang kat Expired date... 22 Nov. Ok lagi.. buka tudung.. cium. "Isk, apsal masam???!!." Cium lagi... "masam..!!".. Cium lagi. "Eh ok lak!!. Idung aku ke??!!".. Tuang dlm mangkuk. Amik sesudu.......... slrppppp... hmmm.... slrpppppp. OK!. Amik cereal perasa milo. tuang smpi penuh. bw ke meja makan. amik paper Sunday Telegraph. Amik Escape section. Baca heading je (style aku bc paper), smbl tgk gambo2 cantek.

duuduuuuuum dadadum kedadadum kecece!!! bla bla bla... I need a hero!! bla bla (OST shrek)... "Arghh.. lantak aaaa". Alarm hp aku bunyi. Ali kuar dr bilik smbl ulang rangkap lagu alarm hp aku.
"Hp sape td??"..
"Aku. Alarm"...
"Bagus2!! aku suke lagu tu.. x mcm alarm lagu jepun ko tuh"...
"hahahaha..."

Ali amik paper. bc paper.. aku teruskan ngan cereal aku dan escape section.

to make long story short...

slrpppppppppp... slrpppppp.. kering aku hirup saki baki susu kaler putih yg bertukar jd kaler coklat... Ermm... Aku ke sinki. Basuh mangkuk dan sudu.. Buka peti sblh sinki (Umah aku ada 2 peti). MAK!!!!!

Aku tergelak sorang2.. Adooooooooooi. Aku rs cam nk ketuk diri sendiri. Kenapa aku leh terkejut dgn benda2 yg x masuk akal. Ali pelik.
"Kenapa??!"..
"Ko bl susu coklat 2L ek smlm?"...
"aaah!"..
"Owhhh.. xdeee.. aku terkejut...... pasal susu aku beli ritu... aku rs dh nk abis aku minum.. satu serve lagi abis aaaa.. tp aku bk peti aku terkejut pasal susu tu dh penuh!!!??"

Ali gelak..............
Aku jadi kerang busuk....... terkenyih. Dlm hati "Kambing gurun!!!".
Amik 'susu aku'. Tuang dlm cawan smpi ke titisan terakhir. aku minum. basuh cawan msk dlm bilik. "Kambing!!"

**notes: kambing/kambing gurun EQUAL hampeh

2 comments:

Unknown said...

hohoho..sememangnya ko sengal dan malas tulis karangan....

pening aku nak baca weh!:P

to'Wan said...

lek2... itu aaa caranya aku cemerlang dalam hidup wakakakkak!!!