Monday, August 13, 2007

Tekad Yang Hilang

Memang sudah menjadi kebiasaan untuk aku tidur lewat… Entah mengapa, walaupun waktu di Malaysia dan di Australia (Sydney) ini berbeza, dan sudah hampir 6 bulan aku di bumi asing ini… waktu tidurku tetap berlandaskan waktu tidur di tanah tumpah darahku.. 0107.. tertera di sudut kanan bawah computer riba aku. Rakanku seorang sudah lama dibuai mimpi dan yg serang lagi masih sepertiku… Berjaga malam.. walaupun dia berada di bilik yg berbeza, namun kutahu dari batuk yg terhambur keluar dari mulutnya.. Aku tahu.. kerana dia kawanku…

Walaupun masa yg dibekalkan utk tutorial sudah menemui penghujungnya, namun aku tetap aku. Bukan aku tidak mahu menyiapkan tugasan tapi…… idea yg kuharap mencurah keluar dari benakku ini tidak terdetik kecuali sedikit.. kesudahannya… ‘sambung esok pagilah. Moga2 idea akan lahir pada waktu dimana kesabaran dan tekanan diuji.’ Hahah.. semuanya hanyalah satu alasan yg dibuat2 oleh diriku yg separuh ini, sedangkan yg separuh lagi menuntut untuk aku siapkan segala kerja seawal mungkin. Dan kalau boleh sehari setelah tugasan di amanahkan kepadaku… Tapi apakan daya……… Personaliti hitamku terlalu dimanjakan… Entahlah….. Kuharap diriku berubah……. 0142…Masih lagi aku berkesempatan utk berfoya2…. Personaliti Hitamku… aku mahu tidur… esok jam 1200-1500 ada kelas.. gap (waktu kritikal = idea mencurah2).. sambung kelas dr 1800-2100… zzzzzzZZZZ!!

No comments: