Tuesday, August 7, 2007

Snowy Mountain

1241am.. sunyi.. 7 Ogos 2007.. erm.. baru pas solat Isyak.. ini lah aku.. tp jarang la solat lambat kat sini.. Cuma.. ari ni ada kelas 6-9pm.. so.. sesampai jerk at umah.. terus jer buka pc.. x sabo.. hehe.. on je pc terus amik kamera aku.. Lumix FX07.. transfer gambo kelmarin.. weekend lepas.. aku pg ke Perisher Blue.. main salji.. memang sejarah baru dalam idup aku.. selama ni hanya mampu bermimpi.. tp berkat rezki tuhan.. dapat jugak aku merealisasikan salah satu impian ini.. 4 & 5 Ogos.. insyaALLAH.. hari yg x dapat aku lupa.. 37 orang.. 1 Comuter (Van 12 seater), 1 Coaster (minibus 21 seater) dan 1 4WD Volvo.. atas tiket persatuan MyPSA (Malaysian Postgraduate Students Association, NSW).. aku (kami) menjelajah di bumi Australia..


4 Ogos 2007


Perjalanan yg jauh.. 645am dr Sydney.. selama kurang lebih 3 jam ke Canberra.. lepak2 jap kat Parlimen.. makan nasi lemak (terus aku collapse dlm comuter hehe).. di teruskan lagi ke Cooma yg amik masa kurang 2 jam.. akhirnya.. lebih kurang jam 3pm.. tiba di Pacific Lodge, Cooma.. check in.. rilex sekejap.. nak tido.. tadi mlm dapat tdo 1 jam jer.. 3am aku lelap.. kol 410am aku bangun.. bkn sebab excited melampau.. tp sebab takut x dpt bgn pagi haha.. aku ni jenis liat sikit kalau hal2 bgn pagi nih.. bkn x nak bgn.. tp reflex tangan terhadap alarm ni.. terlalu sensitive.. involuntary movement.. hehe J.. anyway.. memang niat nk qada’ tdo smlm.. tp sejuk sgt.. tensen pakcik.. then.. membe ajak kuar jenjalan kat sekitar motel tuh.. saje.. membunuh masa.. terketar2 jugak aku.. even pakai baju angkasawan nih.. glove aku tertinggal dlm comuter.. arghh.. seluk poket jer ler.. blab la bla.. kol 8pm.. beramai2 pegi sewa peralatan utk tujuan ke Perisher Blue.. hehe dapat diskaun.. ok ar.. aku sewa suar n ski set jer.. $27 total.. yg lain aku dah ade.. sef budget aku huuhh..


cooma.jpg


Kol 10++ (aku rasa laa).. masing2 gotong royong.. ada yg msk nasi goreng (aweks).. masak nugget (jantan).. dan aku.. masak telo.. guna microwave.. pasal.. dapor letrik yg ada.. slow nk mampos utk mencapai kepanasan yg di perlukan.. 4 orang.. sorang tukang sapu minyak kat mangkuk yg masuk dlm microwave tuh.. aku tukang pecah telo.. sorang tukang masak.. sorang tukang tengok.. hihi.. hampir kol 1 baru ler sume siap.. ingt nk tdo awal.. x dapek nk nolong eee..


141am.. semakin sunyi.. membe dah tdo.. sorang lagi belum rupenyer.. mcm aku gak.. kaki intenet..


5 Ogos 2007


610am (+kurang ler).. bertolak dr Cooma ke Perisher Blue.. kurang lebih 2 jam.. smpi sana.. terus bergaya ngan ski masing2.. hehe.. then main toboggan.. jadi budak2 rasanyer.. hampir 1 jam or lebih main toboggan.. beralih ke aktiviti ski lak.. plan nk amik lesson.. tapi dh agak tgh hari so.. mcm x berbaloi jer.. $140 for 4 person (private lesson).. pikir nk naik smpi atas.. $95.. tp bahaya ler.. meluncur pun tergolek.. then decide main kat tepi jer.. jadi lar.. haha.. penat bangat weh.. penat panjat bukit lepas luncur ke bawah.. hiihi..


toboggan.jpgtoboggan2.jpg


30 minit sebelum jam 2pm.. menuju ke visiting facilities.. kepenatan tahap abah!!.. longgar sudah lutut aku.. smpi jer sana.. lunch.. n solat jama’ taqdim qasar.. aku terus x kemana2.. rilek2.. perut sakit.. pedih.. akibat makan setelah rs lapar yg teramat.. kol 3pm kalau x salah.. ada unsur2 balingan salji di luar bangunan.. aku x tahan.. join.. terus serang sape2 yg aku rasa nk serang.. akibatnyer.. aku yg di serang bertalu2.. kedudukan yg sangat x strategik.. di tengah2 khalayak ramai.. hihi.. penat yg hilang kembali datang.. termengah2.. tapi.. keseronokan mengatasi kepenatan aku huhu.. mcm2 budak2… yg dah kawen pun same.. join gak..


otai.jpgramai2.jpg


330pm.. sume dh berkumpul.. asal plan.. kol 4pm.. tp.. oleh kerana sume dh penat.. awal 30 minit.. terus ke Cooma.. cume takes about 1 hr and 15 minutes.. then.. mandi.. solat jama’.. dlm kl 6 lebih.. check out.. pulangkan alatan yg disewa.. terus menuju ke Sydney.. non-stop.. 6 kali ulang lagu cd audio dlm comuter tuh.. naik boring aku haha.. kol 1130pm.. smpi Sydney.. Malaysian Hall.. rilek jap.. sapu comuter tuh.. coz kena hantar mlm tu jugak.. then aku pun balik ke Eastlakes.. ke rumah aku.. sekadar ini je coretan kisah selama 2 hari nih.. dan habis sudah masa yg aku peruntukkan utk jalan2.. masa utk mengadap buku.. kena hibernate 12 minggu nih.. aku nk target Distinction utk paper aku sume.. doakan kejayaanku.. insyaALLAH.. Thank You ALLAH.. 213am..

No comments: