Tuesday, August 14, 2007

Prolog: Tekad Yang Hilang

12 OGOS 2007

Pagi (dalam kol 8), membe2 dan aku.. total 7 orang bergerak ke stesen Central (stesen keretapi) dari Anzac Parade (nama jalan depan uni). Asal janji kol 7 berkumpul.. tapi biasa laaa.. bnyk masalah teknikal pagi2 buta ni haha.. So, smpi kat Central dlm kol 8 lebih, beli tiket (ke Blacktown), naik train kol 830 pg. FYI, bentuk dia lebih kurang mcm KTM komuter tapi train tu 2 tingkat.. Kami lepak kat atas la.. baru bes.. sambil makan sandwich. Sedap siot!. membe aku yg sorang nih mmg pandai bab2 masak. Ingt nak download skit resepi dia, simpan dalam hard brain aku nih haha. Aku ingt jauh la ke tempat tu.. so bw la buku (Freakonomics - kawan aku punye). Membaca sambil berborak, aku ingt.., sempat abis 1-2 page jer haha.. Nasib baik membe aku perasan dah sampai ke Blacktown.. masing2 wat dunno jer (ingt jauh lagi).. Rupernyer amik 1/2 jam jer... ceiss!! Turun train, aku teringatM'sia.. isk2.. sekali macam stesen putra daa (die punyer stesen bas transit).. jam 915 pg, naik bas ke Feather Dale (mcm zoo tapi boleh pegang2 binatang sume).


Feather Dale

entrance.jpg


Sebenarnya aku x rancang pun nak pg ke tempat ni.. Tetiba je membe aku (housemate merangkap roomate) ajak pergi dengan x bg signalny.. Aku on jer coz ramai2.. baru laa bes.. Aku dh merancang lama dah nak pegi.. tapi asik kensel jer.. last2.. wat dunno jer.. anyway.. aku dah kat situ daaaa (dalam kronologi citer aku)...


Masuk2 entrance, benak kepala aku dah terbayang kanggaro, wallabies dan KOALA (feveret aku) hehe... Bukan ape.. membe aku (housemate x merangkap roomate) yg sorang lagi dah pegi.. tapi sian dier... g sensorang.. masa tu masing2 tepu.. tapi aku ada keje nk kena wat.. so ketepuan yg x tertahan menyebabkan membe aku tu pegi gak, even sensorang. Cian dier hihi.. jgn cakap aku x ajak dier kali nih.. aku ajak tapi dier plak ada keje yg perlu disiapkan (utk jmp supervisor). BTW.. alkisahnya.. jmp laa aku ngan menatang tu sume hehe.. mmg bes.. aku kasi makan kanggaroo and wallabies.. masa tu, kami sume terngekek2 gelak tgk gelagat sorang anak mat saleh sini.. dia layan kanggaroo and wallabies tuh mcm anjing dier kat umah (dipetik dari mak dier).. usap2, pelok2 skit and yg besnyer.. dia cium sume menatang tu.. aku tgk, mmg bes.. comel and dlm masa yg sama risau takut2 die kena kanggaroo kick haha.. tp diorang (binatang tersebut) mmg friendly dan mesra rakyat. Aku plak, sekadar kasi makan and usap2 kanggaroo and walabies tuh (lepas ni aku aku sebut K' for kanggaroo & W' for wallabies. panjang sgt laa)..


Kanggaro Albino Aksi wallabies


Aku & Wallabies Budak Comei


Oppss.. lupe lak kisah penting.. x berapa nak penting pun.. aku tangkap gambo ngan KOALA hhiihi.. aku ingt nak dukung tp ms tu xde la plak dia kasi.. tensen pakcik.. so apa aku wat, aku menyandarkan kepala aku kat belakang koala tuh hehe.. bes tol klu dapat bw balik tido hihihi.. then proceed laa tgk menatang lain ie wombat, K' albino, Tasmanian Devil, Quokka, Dingo dan macam2 lagi.. (bnyk klu nk sebut sume). Citer pasal Dingo nih, dia keluarga anjing. Kaler krim, mmg cantek and comel (anak dier).. So aku ni pantang tgk benda2 comel nih.. Tanpa aku sedar (kononnya ) aka tindakan luar kawal, aku usap anak Dingo tuh. Lembut bulu dier hihi.. membe aku pandag serong kat aku sambil berkata "wei, adik2 beradik anjing la... g sama' nuh".. Arghhhh... luper!!.. ceiss.. utk xtra precaution.. aku pun g sama' (sentuhan kering-kering aku ngan bulu Dingo tuh).. Mmg bes la pg sana (Feather Dale).. dah tgh ari, apa lagi.. lunch laa.. siap bw bekalan dr umah tuh. Ada yg maask nasi goreng, buat sandwich (mkn dlm train tp ada xtra lagi) dan aku & hsemate wat ayam panggang... ermm sodap.. tapi sejuk hihi (winter kononnya laa.. padahal masak mlm sebelumnyer).. Mcm biasa mat saleh tgk jer sambil menjeling (apa budak2 nih, mkn pakai tgn?!)..


en-koala.jpgdingo.jpgkoala-boy.jpg


So, demikian lah alkisah nyer.. tgh ari dlm kol 1245 tgh, naik bas ke train stesen terus ke Sydney dan terus amik bas 343 ke umah aku kat Eastlakes.. smpi dalam kol 255 ptg... lepas lah aku punye keinginan utk pegang KANGGARO, WALLABIES & KOALA... Thank You ALLAH!!


****************************************************


Akhirnya memang betul telahan aku. Penghujung waktu merupakan saat di mana neuron2 di dalam kepala mula aktif menghasilkan lampu2 idea dalam ruangan benak aku. Mencurah2 untuk tumpah ke screen pc department. Alhamdulillah.. berkat dan kurniaNya.. siap jugak laa walaupun bnyk lagi benda leh di perbaiki.. aku berTEKAD lagi……… utk assignment yg bakal menggamit tiba pada Jumaat dan Ahad nanti… untuk minggu ini…….

No comments: