Tuesday, December 20, 2011

Ubuntu 11.10

Semalam.... upgrade ubuntu 11.04 ke 11.10 .... semuanya berjalan seperti biasa... tetiba....

keluar window yang mengatakan aku hanya buat partial upgrade... eeeehhh!!??

so, aku bukak update manager and buat partial upgrade.... so far... everything so good.. until restart then aku dapat message yang ubuntu tak dapat nk set resolution ke pixel yang sepatutnya... so, aku tau laaa yang driver nvidia tu belum activate lagi...

pendekkan cerita... driver tu tak dapat nk di install dan aku search... punya search... search punya... dapat tau yang ini mmg masalah yang orang ramai jugak selain dari aku....

punya search lagi search.... aku install satu .sh file yang ada command utk install nvidia driver... unfortunately..  I think i have disrupt the grub menu and something else in the system.. before I went to sleep, the screen won`t boot into the system instead showing error in mounting the HD... arghh.. wtfish!!..

dengan bangganya.... aku tutup laptop and masuk tido... lagi best!!.. bila pulak lagi aku nk bukak external HD aku yang ada ubuntu tuh.. pasalnya kat laptop aku dia x mau boot.. kat laptop bini aku nk pulak... pilih kasih tol!!!..

padan muke aku ko ... install tak tengok tarikh articles dalam tenet tu publish biler...

No comments: