Friday, December 16, 2011

PDF Reader

Assalamualaikum.......................

lama dah tak update rakaman2 yang tak bes pasal kehidupan seharian aku neh huhu.. anyway...

This is a very short entry...

Sedang membaca e-buku, aku nak bookmark page yang menarik... MALANGNYA Adobe X yang aku guna ni hampeh banyak sket. Punya laaa zaman berubah, tapi adobe masih tak nak sediakan tool utk page bookmark. So, aku pun cari laa plugin yang mana patut dan jumpa laaa plugin ini. Bagi sesiapa yang pakai Win 7, letak file ni di C:\Program Files\Adobe\Reader 10.0\Reader\Javascripts.

Plugin ni ok laa... tapi aku x berapa nk suka pasal performance lembap sket... so, malas nk huru hara... aku pun bertukar laa kepada Foxit Reader... aku da pernah pakai software free neh dulu... tp bagi aku, interface yang adobe buat tu lebih familiar.. dats y liat sket nk pindah ke reader lain..

But, これから (baca from no now on) aku pakai Foxit Reader kot.... senang nk read e-book yang aku download tuh...

ok..
end..
bye..

update:

Serius!!! aku suke Foxit Reader latest version ni... aku x suka sangat pakai keyboard bila membaca pdf... dan this app really provide usefull shortcut to many essential function!! yeah!! 

No comments: