Sunday, April 20, 2008

Cersadek: Hujan d pagi ahad

Hari ini ku pergi ke sekolah dengan sejuta harapan........
Agar otak aku dapat secubit ilmu...
Agar aku dapat mengambil data utk projek aku...
Agar aku dapat lari dari aura kemalasan bilik...

Namun.... kerana kebijaksanaan aku ini... terjadilah sebuah kisah cersadek (cerita sangat pendek) untuk hari ahad yg berbahgia ni..

Waktu Kejadian 1: 1100++am
Lokasi: Dewan Malaysia, Sydney
Watak Utama: Aku, Abg Presiden (AP)
Ringkasan Cerita:

AP: Jom!! p uni... kata xde mood duk hall nk study..
Aku: erm.. ko nk wat per kat uni?? p library ke??
AP: Xde lah.. aku ada nk wat simulation skit..
Aku: owh.. ok gak.. jap aku nk p bersiap..

Waktu Kejadian 2: 1200-+pm
Lokasi: Library UNSW, Sydney
Watak Utama: Aku Sorang
Ringkasan Cerita:

"Isk2.. mana laaa plak buku electronics nih... agak2 ar library besor camni xde buku fundamental"
"Haaaa.. akhirnya.... bes gak buku nih.. pinjam la kot.."
"Pas pinjam nih leh p lab amik data utk analyze"

~Berjalan ke lif

"Eh.. jap!! mane lak aku punyer wallet?? hampeh.. aku rs cam dah amik td!!"
Sambil seluk poket kiri "Ipod ajer"
Sambil seluk poket kanan "Ni Hp aku!!"
Meraba kedua2 poket belakang "xde!! kosong jer"
"Arghh!! mangkuk giler!!! apsal ler asik wat benda2 pelik camnih.. "
"Jauh tuh nk datang cni dr hall... dh laaa ari ahad.....warghh!!!"

Waktu Kejadian 2: 1230-+pm
Lokasi: Library UNSW, Sydney
Watak Utama: Aku Sorang Lagi
Ringkasan Cerita:

Jangan kacau aku lah... nk study Op-Amp nih... dh la x paham apa lect ajar dlm kelas.. isk2.. tutorial nk kena anta khamis nih... Selasa Supervisor nk jumpa.. kena dtg lab sok nih.. amik data n analyze... Rabu ada discussion ngan group member utk Biomechanics Assignment.. Isnin depan nk kena antar assginment Biomechanics 1..

Moral of da story

  • Sebelum nak pergi ke sesuatu tempat yg agak jauh dr tempat tinggal, baik check sume benda yang wajib d bawa..
  • Kalau dh kantoi plan A, pandai2 laa wat plan baru...
  • Jangan duk ingat benda yg nth pape... bnyk berangan nanti aku penangan kang!!
Cersadek oleh
Toqwan
(Tajuk entry xde kena mengena sangat dengan isi kandungan.. dats y BM aku x pernah dpt A.. asik lari topik jer.. #-o)

1 comment:

Anonymous said...

weh..jgn malas-malas. dah nak abis dah ni. studi rerajin.