Sunday, December 9, 2007

- r u sure or not - trip Dec 07: Day 5

Eaglehawk Neck Beach Cottage - Hobart (Royal Botanical Garden, Cadbury Factory, City, Battery Point) - Hobart Airport

Aku bgn solat….. aku tdo semula……. Bile aku sedar… sume dh bgn… aku yg last ke?? Arghh tidak… x suke… kuar je ke ruang tamu… dh bising… huhuk… kawan yg moncong smlm mencari nasi lebey smlm… angkat sume brg2 dapor yg ada… dlm periuk.. dlm cawan.. dlm gelas… dalam…… hehehe aku exaggerate jer… sowi Marl huhu.. ghupe2nyer… si kawan dia tuh… aka Ang Ang (bunyi singa laut) dgn keselambaan tahap singa laut telah buang nasik tuh… kuciwa member hahah… tumpang simpati….

Ni lagi satu hal… si Lazu g ke dapor… aku x sure lah… nk tlg ke nk kaco ke…. Melayan si Ang Ang tuh…. Dia duk masak teloq.. si Lazu ni nk tolong isi garam… kasi kaw skit rasa… angkat jer.. hamikkkkkkkkkkkkkk… bertabor garam dlm pan teloq tuh…. Hihi.. caner laaa base dia leh terlekang… dh msk dia rasa… mmg masin… aku try lak… “hmmmmm bole runding…” dlm masa yg sama aku g ke dustbin… wekk… mashinnnnnnn….. last2.. mkn roti ngan eskerim.. megi… dan benda2 len yg aku x mkn…. free2 jer scramble egg tuh masuk dustbin...

Then.. kuar rumah menghala ke Hobart. Singgah kat Royal Botanical Garden.. coffee satu kewajipan… ade jer request.. Msk ke garden (free).. posing kat gate… kat pokok…. Bkn pokok bunga… diulang.. POKOK… heiiiii…. Anak sape lah tuh….. then msk cafĂ©. Aku minum mochacino… adik beradik cappuccino.. usha souvenir.. xde yg menarik minat aku… aweks… cam biasa… ader jer… pastu ada request lak… nk tinggal brg kat situ……. Ye lah… iyekan aje.. kang x terima request kang susah… ade lak yg jenis leh hold barang yg nk di tinggalkan tuh… hebattttttt… hahaha…

Proceed to Cadbury kat Claremont. Tour dlm kilang tuh… bkn senang beb… Kilang yg leh masuk kat UK ngan Tasmania jer.. Pusing2… dgr laa ape si minah tour guide tu bebel… abis tour… g beli coklat… rega murah dr market ler.. aku rembat skit jer.. bkn aku mkn pun… nk beli utk org msia… convert rega.. lebey kurang jer kot haahha.. (jgn BAN aku wahai rakan2..)..

Moncong mula kelihatan… kami bersetuju… perlukan makanan utk menghilangkan kemoncongan… asal plan nk g tgk miniature train ke ape nth… pastu cancel.. pasal sume org lapo.. So.. msk Hobart semula cari kedai.. pusing2… jmp Nando’s… yeahhhhhhh… ittadakimaaaaaaasu… Mkn2… kenyang.. potato chips x abis.. bungkus.. ade yg bungkus wings.. blah ke City utk shopping.. aku x beli ape lg utk souvenir… except pen, mug dan lori cadbury huhu.. nk gak cari skit.. kang kena tuduh kemut… heiiiiiiii ini sume cik Clumsy GPS lar nih.. apa aku buat sume salah… my mistake hukhuk…

Round2 kat kedai souvenir tuh… mmg mcm ader je benda nk beli.. tp
mengenangkan rega yg agak mahal… sabo jer ler.. t-shirt kokak pn $20.. aduiiiiiiiiiiiiii.. at last aku rembat gak ar 2 t-shirt… Lazu rembat 1.. fifi aku x sure dia beli ape… lain2.. wallahua’lam…

Atas persetujuan ramai.. patah balik ke Garden.. g Japanese garden… aweks2 punye sakan bergambo.. aku, Lazu, fifi layankan aje.. nk bergambo gak… “wei……. Korang mane leh gambo kat sini… utk awek2 jer”… ceiss.. thuke2 (suke2) jer… suka ati arrrrrrrr… hehehe.. mmg cantek garden tuh… tenang jer.. aku amik view jer.. snap jer yg mane nmpk cantek… tutup kol 530pm kot if I’m not mistaken.. solat dulu.. senang skit nk jalan2… kat tmpt parking pn jadik huhu…


Patah balik ke Battery Point.. kawasan lama kat Hobart tuh.. Salamancar Place.. ala2 Petaling Street… ada market tp ari2 tertentu jer ler.. ms kitorang g tu xde…. Pusing2 jer.. lepak2 kat taman situ… Marl pening.. masuk angin kot.. so kitorang jln2 jer tanpa arah tuju tinggalkan Hani Chech & Marl kat taman. Sejuk bangat mlm tuh…. Masing2 lapo.. nk cari makanan.. teringin fish & chips.... tp x jmp… so pusing2 jer Hobart…

Finally.. terjumpa balik Nando’s.. hahhaha sian si Invisible Girl.. wings dia x mkn pun lagik hahah… so minta Nando's panaskan ajer… si Clumsy GPS lak.. nk mkn chips dia on da way tp x jmp… pelik…… dia ingt si Marl yg kebas… tp Marl ckp xde.. rupe2nyer ader kat celah2 mane nth hahha… sabo jer ler.. Mujur laa Nando’s tutup lewat.. kol 1030pm… Clumsy GPS lepak ngan Marl dlm keta… urut kepala Marl… yg lain msk order… then mkn2 smpi kenyang… don’t worry… minah berdua dlm keta tu join gak… bergerak ke destinasi seterusnya…

Ingt nk g Seven Miles Beach…. Tp gelap arr memalam.. cancel.. trus g airport…. Flight pg kol 620am… tp x leh stay airport.. tny pak guard.. dia kasik duk dlm ofis lama… ada kerusi ngan locker jer dlm tuh.. tp selesa laa… pas solat… kitorang main uno hahah.. duk atas sejadah lak tuh.. smbl2 main si Clumsy GPS sbg organizer kira duit.. jd ceti.. minta kat sume… letak duit depan kad… hahaha jgn salah paham.. bkn main judi… pastu main *mafia… ada sekali tu aku mcm sokong si Clumsy GPS… Invisible Girl dgn selambanya kata.. “chips kangkang dh memberi kesan” hahah mcm hampeh… FYI chips terebut adalah chips yg tapau dr Nando’s waktu lunch tuh huhu…

Tp mmg bes mlm tuh… sume tkt nk tdo.. tkt x sedar.. Cuma Marl, Hani Chech yg tdo.. aku?... on off.. yg len? Main hp… termenung.. sumer ader…

620am… Fly ke Sydney…….. thanks everybody………. Nice trip wif u all… r u sure or not……….

#########################

*permainan mafia

Sorang narrator… sorang mafia.. sorang doctor… sorang spy… selebihnya rakyat biasa…

Narrator suruh pilih kad. Sume player amik.. sume x tau sape dpt kad ape..

**Player pejam mata.. Narrator cakap..

1) Mafia buka mata… pilih sape anda nk bunuh… thanks mafia

2) Doktor buka mata… pilih sape nk d selamatkan.. thanks doctor

3) Spy bukak mata… pilih sape mafia… thanks spy (Narrator angguk kalu betul geleng kalu salah)

Sume player buka mata.. Narrator cakap..

1) Player 1 dibunuh mafia..

2) Doktor brjaya selamatkan OR doctor x Berjaya selamatkan

3) If doctor berjaya selamatkan.. player tu teruskan permainan.. if not dia terkeluar

Sekarang cari mafia.. Spy kena convince player bhw player 2 adalah mafia kalau terkaan dia td betul.. if not.. kena cari sape mafia.. it is up to him/her to reveal his/her identity.. same goes for doctor.. sape2 nk teka sape mafia adalah bebas.. tidak semestinya spy yg kena mulakan penyiasatan.. dpt keputusan… vote utk tentukan sape mafia… kalu dpt cari.. mafia kalah.. kalu fail.. player yg tepilih utk di vote sbg mafia terkeluar (msk penjara)… then ulang step ** smpi mafia dpt di cari… selamat bermain :D

Day 1 || Day 2 || Day 3 || Day 4 || Day 5 || Summary

No comments: