Tuesday, May 31, 2011

The Awesomeness of Pirates vs Panda


Sebelum masuk panggung, aku berharap sangat sequel kepada 3 Cerita Lanun sebelum ni tak jadi macam yang sebelum ni, At World's End (2007). Macam biasa, sebelum beli tiket aku akan jenguk2 ke website yang me"review" cerita neh... RottenTomatoes

Macam2 review yang kuar. 
Separuh kata besh!
Separuh kata tak besh!!... 

hermmm.... berbelah bagi jugak... tapi disebabkan aku mmg suke cerita neh... aku pun pergilah.... to make story short... cerita ni memang besh utk aku... cuma aku tengok 3D pasal yang biasa punya dah sold out... aku pegi tengok dulu masa 1st or 2nd day filem ni ditayangkan.. logik aar kan... tapi macam yang aku expect, 3D x seswai aar utk korang tengok. Tak banyak unsur2 3D yang diserapkan.... abess RM18 haku....

Anyway, filem ni aku suke... walaupun aku rasa macam x puas je bile habes.... rasa macam.... eh...!! abes dah ke?? arghhh.... apa jadi dengan Philips?? takkan masuk dalam air gitu2 je???.... Apsal mamat Depp ni blah gitu je.. awex lawaaaa tuh!!... dan sebagainyer.... 

Tapi  yang paling aku tensen.... lepas je kuar credits filem ni....  x sempat abess pun, diorang dah kasi gelap sama itu cinema laaa!!.. tak dapat aku nk saksikan after credit scenes... arghhh.... balik je ke rumah (dalam 230am kot), aku trus bukak youtube.... layan!! ada jugak org rakam huhuhu... 

puas!!! 
Verdict: Enjoyable Movie 4.4/5.0


 

Ni satu lagi movie yang haku baru tengok... last Friday nite... cerita ni pendek je... dalam 1 jam 20 minit gitu.. tapi memang besh!!!.. INNER PEACE!!! wohaaa!!! terbaek...

aku tengok movie ni versi 3D jugak.... tapi agak menyakitkan hati jugak aar.. haku duk ingat kalu animation gini boleh laaa kasik gempak2 sket 3D nyer.... tp baek sket dari Pirates jah... cetsss.... abes RM18 haku sekali laiee.....

Anyway, cerita ni memang besh macam yang aku cakap tadi... terbaek!!... banyak part2 yang boleh di buat gelak... elok korang rasa nak sereyes je.. mamat panda ni buat some yang unAwesome!! hahahha... contoh part snake game, baling topi, part dapat inner peace etc.. muahahahha,.... besh... rasa macam nak tengok sekali lagi arrhh..... woha!!!

Verdict: Awesome Movie 4.6/5.0

No comments: