Sunday, May 1, 2011

1May, Fast 5ive & Thor


 

Ni ler keje aku ari sabtu lepas..... eh.. semalam je pun heheheh... 
Orang cuti 3 ari seronok je balik kampung.... aku stuck kat tempat aku mencari rezeki.... sob sob sob..
Well.. salah aku gak... planning aritu terlepas pandang 1 Mei... hari pekerja.... 
Orang rumah jenis cuti yang tak fix date.... retail biz mmg cam ni... 
So... kite kene le bertolak ansur dalam hal ni.... 
This is a part of situation which does not concern me when I was a single... whenever I wanted to go home... I just drove my Evo... or bought a ticket for a driver to drove me home.. owh yeah...
Tapi takpe... x lama dah.... sabo sket jer lagi... nanti duduk le dengan orang rumah puas-puas bile die datang..

/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/

Anyway..... duk layan Fast Five ni.... ok laaa.... sebenarnye agak lama gak laaa aku dah tak rasa feel movie yang WoW!!... termasuk filem ni hehehe...

Kalau tengok review kat bebanyak website, ramai yang berpuas hati dengan sequel Fast & Furious ni..... bagi aku, citer ni ok..... tapi ada unsur2 tak logik yang tak ada dalam citer2 F&F sebelum ni.... huru hara giler lah... hahaha.. main kejar2 dengan polis... tapi polis punya bijak pegi kejar ikut belakang.... kalau da main potong2 jalan pun xde masalah nyer.... langgor je... hehhehe.... sian polis Rio jadi ayam jer.... 
satu hal lagi.. pehal plak si Han ni tetiba idup balik.... tak puas ati memula.. sebab nk kena matchkan sequel & prequel citer neh... balik umah terus wiki.... hahaha... 

sebenor benornyer.... Fast & Furious: Tokyo Drift adalah citer yang terakhir dalam F&F series nih.... sebab tu Han idup lagi.. masa tgk citer Fast & Furious 4 (2009) dulu pun aku pening gak... tapi dua2 citer ni dia guna satu ayat utk bagitau kenapa Han idup lagi..... ".......Tokyo...."

apa2 pun... citer kali ni x banyak aksi drift tapi lebih kepada main kejar2 dengan cik polis... teringat game Need for Speed: Most Wanted!.. enjoy!!!

Verdict: Enjoyable Movie 4.0/5.0


Ha!!.. ni satu lagi citer yang aku layan semalam..... hehehe.... marathon bah.,..... buhsan punya pasal duk sensorang kat umah... member2 plak balik kampung blake..... sensorang pn jadi!!.... aku duk layan Fast 5ive jam 1715... then kuar wayang p minum2 dulu.... solat... masuk balik utk show jam 1950.... oooowhhhh yeah!!...

Citer Thor ni pun ok..... tapi dia nyer CGI tu nampak kartun sket hehehhe.. x berapa nk real... kalau tgk LOTR dulu.. dia wat cam real giler arhh..... terbaek!!!.... tp yang ni bile tgk masa dia nk crown Thor jadi King... kat main hall tu seyes cam karton... huhuhu.. pastu masa dia naik kuda nk pegi ke Bifrost...... tp ok aar... layan gak citer dier....

apa2 pun... pegi laa tengok citer nih... oppss satu lagi.... 3D dia mcm x berapa nk berkesan je kat aku.... lagi syoq nk tgk 2D nyer citer.... coz ada beberapa scene bagi aku x berapa nk jelas.... ke aku yang rabun?? huhuhu....

Verdict: Enjoyable Movie 3.9/5.0

~ woha!! da 0835.... harap2 kedai makan bukak laaa pagi ni.. maklum ler.... 1 May kot.......

gtg...

n

^1May adalah 1 May ok!!.. bukan 1 Malaysia... Hari Pekerja... wooohaaa!!! ^

No comments: