Thursday, July 22, 2010

3 Tahun Berlalu

isk.... tetiba aku duk perati gambar header blog aku neyh.... "Cradle Mountain, 2007"... WoW!!!
sedar tak sedar.. dah almost 3 tahun umur blog neyh... hermm... dan.. makin lama... makan jarang pulak aku singgah kat sini..

kekadang.. aku just singgah utk tgk waktu solat... senang... aku dh set negeri Perlis... xde keje nk bukak utusan.. then pegi ke e-solat.. then.. set negeri.. arghh..... lambat!!! bkn kekadang kot... agak slalu jugak lah hahha...

hermm.. pastu.. di samping yang tersebut di atas... aku pun bukak jugak sbb nk tgk tarikh Hijrah... isk isk isk.. asik ingt Masihi jer..

3 tahun....

bukan suatu masa yang sekejap tuh...

pejam celik pejam celik.. aku dh besar panjang (~walaupun tak panjang mana sebenarnye)...

buka mata.. dh kat Temerloh... sek. Men.
buka mata.. dh kat Kuantan... sek. Men. 2
buka mata.. dh kat UM... Degree
buka mata.. dh kat Hospital Tawakal... keje woi.. bukan sakit aarr
buka mata.. dh kat Sydney... Master
buka mata.. dh kat Perlis... keje
buka mata.. Allah je yang tau aku kat mana lepas nih...

3 tahun...

banyak kenangan-kenangan yang wujud dalam memori ni... ada yang bes.. yang x bes.. sedey... hepi... rasa nk belasah org... rasa nk pelok org...

suke kat org... org suke kat aku... aku reject org... org reject aku...

hermm.... kat Oz je dh belambak memori... isk.. mana laa kawan2 aku kat sana tuh... rindu plak zaman2 blaja kat sana... huru hara betoi..... macam2 nama ada... fifi, bapak itik, kak long, platipus, may, clumsy GPS gurl... hahaha bengong laa korang... syahdu laa plak isk..

3 tahun....

aku start menulis dlm bendalah blog ni pun.... since aku kat Oz.. bnyk benda nk kongsi.. walaupun hakikatnya.. berkongsi dgn diri sendiri... yea.. berkongsi dgn diri sendiri... medium utk meluahkan sesuatu...

kadang2.. sesuatu yang indah.. tp kita simpan dlm memori... flashback ms nk tdo jer ler.. tp kekadang.. sesuatu yang manis... tp kita nk tatap ... ni yg aku duk nulis dlm blog neh hhahhaha.. saje.. tgk balik.... rasa cam... wahh.... besnyer.... sometimes.. we tend to miss the details...
hence... it is good to have our memoir written somewhere... so that.. we could refer to the past... yeah.. past is always behind us... it is like weather.... it could be bright.. cloudy... raining... sunny.... depends on what we had been through... errrr.... what's the connection with last sentence??

ok.. start over... pendek kata... kadang seronok jugak baca entry lama kita... gelak2... pastu teringat pasai apa kita tulih entry tu....

isk.. aku ni sebenaqnya nk tgk How To Train Ur Dragon... isk... ni pun da lewat... caner.. sok nk keje.... ke..... tgk jer hehehhe...

anyway.... Selamat Berusaha kepada diri aku sendiri....

nite guys...

1 comment:

to'Wan said...

nape senyum suuuu