Friday, May 8, 2009

Aktiviti Khamis - 7 May 2009

Intro

Hari ni.... sepetang berjalan2... baru 1 jam 33 minit aku ada kat umah ni.... dikala aku bukak web ni.... dikala menulis bait2 rangkap tulisan ni... penat... esok nak kerja lagi... mcm masuk lmbt jer :b

Aktiviti I

Sepagi hari ni, aku duk discuss berkenaan dengan Self Assessment Report (SAR) bersama dgn 2 lagi rakan sekerja. SAR ni ada dokumen yg diperlukan untuk tujuan Accreditation nanti. Bakal diserahkan kepada panel Engineering Accreditation Council (EAC) pada suku ke-3 atau ke-4 tahun ini. Kami berbincang mengenai.... arghh... x perlu untuk kalian tahu... x perlu kalian memeningkan kepala kalian dengan perkara yang x berkaitan dengan kalian. Biarlah ia menjadi masalah kami, yang kami perlu menyelesaikannya sendiri - (ceewah.... mcm bes jer) -

Aktiviti Selingan I

Current version - Ubuntu 8.04 LTS (Hardy Heron)
Fasa I: Upgrade to - Ubuntu 8.10 (Intrepid Ibex)
Fasa II: Upgrade to - Ubuntu 9.04 (Jaunty Jackalope)

Aku ada 1 external HD.... aku install Ubuntu 8.04 LTS (Linux Distro) masa aku buat master dulu... aku ingt.. malas nk upgrade to the latest version... tapi... jiwa meronta2 untuk mempunyai sesuatu yg terkini... hhehehe.. so... aku plug in USB HD to my Dell Vostro... boot from USB HD....... upgrade.... Fasa I dalam proses..... aku tinggalkan seketika.....

Aktiviti II

Aku telah didekati oleh rakan yang sama... semalam atau kelmarin.. aku x berapa ingt masa yang tepat, untuk membantu beliau menjayakan program Industrial Exposure (IndEX) untuk pelajar kami - pelajar tahun 2 - . Oleh kerana sebab2 yang tertentu, hanya sebuah bas yang diperuntukkan untuk membawa pelajar seramai 68 orang ke Hospital Sultanah Bahiyah, Alor Setar. Mana mungkin!!!... x mungkin kami akan men"sardin"kan mereka didalam bas tersebut. Lalu rakan aku mengambil keputusan untuk membawa lebihan pelajar bersama pensyarah pengiring.. iaitu aku dan 3 lagi rakan yg lain - 3 kereta dan 1 MPV yang boleh memuatkan 18 orang pelajar -

Bertolak dari kolej kediaman mereka pada jam 2.20 ptg... lebih kurang. Ada 3 pelajar yang menaiki kenderaan sendiri dan beberapa orang pelajar yang tidak dapat hadir atas alasan yg tertentu... Biarlah... mereka yang menentukan apa yang mereka mahu....... dan apa yang mereka tidak mahu... biar mereka yang menentukan.....

Tiba dihospital pada jam... lebih kurang 3.35 ptg.... dan kehadiran kami rupanya sudah terlalu lewat.... bukan bermaksud.... lewat yang tidak boleh jadi kerja... tapi... sebenarnya lewat 1 jam dari jangkaan pihak hospital......... aku x tahu dimana salahnya... miscommunication maybe.... tapi yang pastinya... tidak sihat untuk kami semua... terutamanya... pelajar2 yang ingin belajar....

so... selepas sesi taklimat sehingga 4.30 ptg.... menikmati jamuan ringan... seterusnya pelajar2 aku (kami) dipecahkan kepada 3 kumpulan...... - mungkin jika kami sampai lebih awal.. bilangan dalam setiap kumpulan tersebut akan menjadi lebih kecil... lebih kecil dari 6x/3 - ... setiap satunya dibawa oleh kakitangan Faber/Healthtronics ke jabatan2 tertentu di hospital... Kesian kepada pelajar2 aku.... minta maaf yer... Oh ya!!.. sebenarnya mereka terpaksa berhadapan dengan peperangan terakhir pada pagi hari ini... exam Elektromagnetik.............. yang merupakan killer subjek... pada pendapat aku laa...... dats y kami bertolak pada jam 2....

Lawatan berakhir dengan jayanya... walaupun x berapa memuaskan hati pelajar2 aku ni.. (aku rasa laaa hehehe)... so.. cabut ler... waktu dah menunjukkan jam 6.00 ptg... x solat lagi nih.... dipendekkan cerita... pergi solat kat Changloon... makan di Yasmeen Nasi Kandar... solat di rumah rakan-bersama student2 yg naik ngan lecturer kesayangan masing... x termasuk MPV..... bertolak pulang... sampai ke Kangar dalam jam 9.XX mlm...

Aktiviti Selingan II

Aku ke opis... melihat status proses yang ditinggalkan petang td... owh... x siap lagi.. hampeh.. kena ada user input utk menghabiskan proses... "Click -Yes-".. proceed...... "14 minutes left"

waiting...... surfing........ "8 minutes left"

surfing... waiting.... "Click -Yes- to restart"... "Clicked -No-"

Shutting down...

Packing....

Went back home..

Damn!! y the police did the roadblock today... argh... wasting my time meh.... every road next to the roundabout... no way out..... face it...

Aktiviti III

Sampai rumah dalam jam 10.00 mlm.... melekit badan.. penat.... plan nk start Fasa II... tapi... mengenangkan internet connection yg terlalu laju... aku batalkan hasrat murni aku ni... smbg esok pagi jer laaa.... herm...

Layan Naruto the Movie 2 - Bonds?.... herm... not in the right mood...

Surfing..... bla bla bla... aku terjumpa artikel menarik dari web Ustaz Zaharuddin... mengenai isu2 semasa yang hangat ketika ini.... Empat Isu Semasa: Ulasan Ringkas

herm... seperti nk mengabadikan aktiviti hari ini untuk tatapan masa hadapan....

Penutup

12.17 12.25 malam..... dah lewat... last kopek!!... reply sms.... pi bersiap2 utk beradu....

To do list:-

1) Fasa II: Upgrade to - Ubuntu 9.04 (Jaunty Jackalope)
2) Membaca... memahami... memikirkan.... downloaded articles..
3) Meeting perpindahan.....
4) Bayar sewa rumah
5) ...................... rahsia!!

Selamat malam!... Assalamualaikum..

P/S: Minta maaf diatas ke-poyo-an grammer & susun atur ayat2 diatas... saje je ngada2 berbuat demikian...

No comments: