Tuesday, September 21, 2010

Kamera owh kamera.... III

Part III of ?? fufuufufu

Hari tu aku dah cerita part I dan part II....
kali ni aku nk cerita plak... LX5 ni dah officially out dah... cumanyaaaaaaaaaaaa.... masalahnya.... diorang ni tgh wat stock clearance utk LX3..... so..... ceritanya..... tak banyak lagi kedai kamera yang jual LX5 neh.. kalau ada pun... kat LUMIX Station... yang hanya ada beberapa sahaja di Malaysia ni... Perlis???? jangan tanya... Kedah?? ada laaa kat SP..... Alor Star pun takdak.. ampeh... alang ingt nk p Penang.. Penang pun takdak??!!! waduishhh....

Tadi tengah hari aku call la LUMIX Station KL... ada 2 store kat Low Yat... 1 kedai tinggal 2 jer lagi... 1 kedai lagi dh clear.... waduishhhhh2x.... camna neh... aku duk ingt bendalah ni nk wat jadi hantaran... pasai paaa... aku takdak kamera... camna nk berjimba2 dgn bini nanti :P

sok ni aku nk try call SP plak.. kot2 laaa ada.. ada ja aku trus sambar kot weekend neh.... tak lama dah aku nk end my bachelor.... tinggal lagi..... x weeks jer... wowowoowowowOWOWOOWOo... takutttt.... jaga anak orang neh... isk... jagi diri pun tak terurus sangat... ni plak nk bagi makan anak orang....

weh.... apa melalut neh...

kat ner ek.... owhh.... 1 lagi option aku ialah brand new.. S95.... from Canon.. delighting you always.... ceeeeewahhhh
Canon S95

haaaaaaaaaaa... ni adik beradik kembar kepada S90..... kalau nk compare dgn LX5... dia kecik... leh rakam video HD stereo.... etc.. korang carik seniri aar spec dia.. dan dia murah dalam RM300 kalu nk compare dgn LX5.... RM1899 oooo LX5... dapat diskaun pun dlm RM1799 jer leh pegi.. waduishhhh....

so... kalau aku sangap sangat.. ingt nk rembat jer S95.... ilang pening kepala... tapi.........


~aku nk wat keje sekolah


Updated (25 Sept 2010)


Tetiba plak member aku sorang nih duk tny apsal x beli Sony NEX3.... aku pun apekah???
aku cakap laa mahal etc... dia cakap... " xlah.... dalam RM1900 jer...." aku pun .. apekah???SONY NEX-3

aku pun dgn segala perasaan ingin tahunyer... masuk ler dalam

sesawang.... cari ... korek.... baca review sana sini... akhirnya.... aku amik keputusan.....

[AKU AKAN SETIA DENGAN PANASONIC DMC LX5!!]

In fact.. aku sebenarnye dah kirim kat member aku... suruh carik kat Lowyat Ahad nih.. hehehe.. nak wat caner... stock lum ada kat sumer kedai lagi..... diorang kn wat LX3 clearance... so....... harap2 hari Isnin ni aku dh leh start main dgn my new toy.. hehehehe.... hopefully....

ハナフィ。カンガー

2 comments:

Ex-PR said...

beli dok lagi kamera?

toqwan said...

dop lagi... member tu x sempat p lowyat... -______-!